Réglages pour stade de rugby plien nuit avec projecteurs ?

08/02/2012 à 16:32

Tones

Pixies bonjour, je suis ici pour demander votre avis concernant les paramètres dans un stade de rugby de nuit avec tous les projecteurs allumés. J'ai un Nikon D3100 avec  objectif NIKKOR 18/200vrII,  je vais être assis vers l'avant, 10/20mtrs, le flash sera nécessaire pour ce qui serait plus de 5 mètres, iso, bdb, Vitesse, je voudrais geler les action alors pas moins de 1/125s ? votre avis sera grandement acceptée,
Merci Tones
08/02/2012 à 17:04

zaijin

It depends of how far you are with field and players.

It depend of what kind of stadium are you going to work in too. Actually the light won't be the same between a big stadium (like Félix-Mayol which is close to you) and a little one.

It's a pitty that you are so far, i'd like to come with you ;)

Tout dépend de la distance que tu auras avec le terrain et les joueurs.

Cela dépend aussi du stade dans lequel tu vas travailler car la lumière ne sera pas la même dans un grand stade (par exemple Félix-Mayol près de chez toi) et un stade de campagne.

Dommage que ce soit si loin, je t'aurais bien accompagné ;)
08/02/2012 à 20:38

Tones

@ zaijin, Thanks for you reply,in english,  well its not Mayol, its the big one in Paris, Stade de France no less ! to wacth the Irish beat the french :-))
 Bon il faut je fais mes réglage sur place , si j'ai une ou deux pas mal je poste sur le sport page ! merci encore
Tones
P.S we number 12, 6 homes 6 femmes
08/02/2012 à 21:44

zaijin

I'll be there ! Seat in the R2 bloc. I don't know if we will be able to see each other but it could be fun to see you shooting.
09/02/2012 à 10:37

Tones

Ok cool, I dont know yet where i will be our friends have the tickets !
14/02/2012 à 20:51

Tones

@ zaijin, I was there in R12 rang 42 seat 33, we were close, but what a fiasco, my friend did not pay for our tickets he was a guest, but so cold ! And they wanted to take away the camera because I had the zoom lens, so these pics are with the i phone :-(

14/02/2012 à 21:27

zaijin

When i see your picture, i suppose we were really close.

Such a shame. But such a great party with irish people !